Iulian Tănase, Cristina Nemerovschi și Alexandru Voicescu vor susține o lectură în cadrul celei de-a treia ediții a Festivalului Internațional de Carte Transilvania. Evenimentul va avea loc pe 10 octombrie, de la ora 20, în Piața Unirii din Cluj.
Cei trei autori vor citi din cele mai recente volume publicate: Teoria tăcerii, Ultima vrăjitoare din Transilvania și Malad (apărute la Editura Herg Benet).
Vă așteptăm! 🙂
[separator][/separator]
Plecînd de la întrebarea: În cîte feluri se poate tăcea?, Iulian Tănase descoperă 173 de moduri de a tăcea: Se poate tăcea din naştere, Se poate tăcea în fel şi chip, Se poate tăcea neîntrebat, Se poate tăcea pe fugă, Se poate tăcea ca şi cum le-ai face o reverenţă unor cuvinte din viitor, Se poate tăcea ca şi cum ai vorbi într-o limbă moartă, Se poate tăcea la lună, Se poate tăcea pe buza prăpastiei, Se poate tăcea la modul ştiinţific, Se poate tăcea cu limba coborîtă în bernă, Se poate tăcea experimental, Se poate tăcea într-un act de orbire voluntară a vorbirii etc.
Deşi o carte de literatură, majoritatea textelor din volum fiind proze scurte, Teoria tăcerii explorează tot felul de teritorii, de la filozofia limbajului la antropologie, de la muzică la alchimie, de la ştiinţă la religie, de la poezie la spiritualitate.
Cartea este ilustrată cu fotografii de Cristian Crisbăşan, Vlad Eftenie, Bogdan Grigore, Cristina Şoiman şi Iulian Tănase.
Ultima vrăjitoare din Transilvania este o trilogie semnată de Cristina Nemerovschi cu pseudonimul Anna Vary. Cele trei volume – Contesa Aneke, Mathias, Alexandra – spun o poveste complicată și captivantă despre nemurire, iubire, prietenie, iertare, alegeri, sacrificii, în care personajele dezvăluie trăsături total neașteptate. Două lumi distincte se întrepătrund: lumea adolescenților de azi, cu Facebook, concerte rock, tatuaje și pierce-uri, și lumea contesei dispărute, cu intrigi de curte și povești uitate. Un mistery romance în tonuri întunecate despre incest, superstiții, trădări, secrete, legende transmise peste veacuri, Ultima vrăjitoare din Transilvania a cucerit rapid publicul de toate vârstele.
În Malad, romanul de debut al lui Alexandru Voicescu, realitatea se întrepătrunde cu oniricul, ştiinţa cu alchimia, religia cu fanatismul, iar existenţa obiectivă se dovedeşte doar o umbră a unui alt substrat, mai adânc şi mai improbabil de conştientizat, unde moartea şi decadenţa sunt catalizatori reci ai destinului.
În timpul lansării noului produs al companiei high tech la care este angajat, Andrei, art director român stabilit în Elveţia, experimentează o viziune inexplicabilă, indusă de un desen al misterioasei Ioana. Încercând să afle identitatea acesteia și legătura dintre ei doi, devine implicat în acţiunile unui grup de artişti underground dintr-o reţea cosmopolită, grup care duce la extrem învăţăturile mentorului lor. Acuzat de crimă, trebuie să fugă. Este ghidat de Eliza, o tânără care pare să cunoască îndeaproape motivele ce i-au schimbat viaţa normală şi aproape anostă de până atunci. Pe parcursul a numai câtorva zile, Andrei realizează că adevărurile pe care le ştia despre propria persoană sunt doar o mică parte a unui puzzle care îl poartă fără voia lui prin Praga, Lausanne, Milano și un izolat sat din Banatul sârbesc.
În cele din urmă, iubirea poate să fie salvarea. Sau distrugerea, deopotrivă.