Iubirea e amintirea unui viol

Stoc epuizat

Iubirea e amintirea unui viol

Carte indisponibilă

+ carte cadou în luna decembrie, pentru toate comenzile: "Baricadele II" de Andrei Crăciun

“Poezia lui Leonard Ancuţa reprezintă o stare de spirit în dezacord făţiş cu normele unei sensibilităţi ultragiate. Metafora sa este dură în planul expresiei, dar ireală din punct de vedere al percepţiei; atît ca mod de a iubi cît şi ca artă de a se răzgîndi în cuvinte… în sensul de a se delimita deopotrivă tragic şi ironic in linia unui postmodernism asumat. Uneori, tangoul lui cu onirismul face loc unui spectacol de coridă inspirat, parcă, din maeştrii luptelor cu tauri. Leonard Ancuţa se joacă la limita imprudenţei cu un sentiment pe care, poetic vorbind, îl domină, dar căruia i se şi subjugă. Versul său este expresia unui sentiment exprimat cu mijloace cînd vehemente, cînd înstrăinate: dar, ca la orice poet autentic, vocea lui se propagă cu viteza intensităţii. Leonard Ancuţa e un diavol cu sentimente. Dar ce diavol, dar ce sentimente…” (Traian T. Coşovei)

“De cele mai multe ori poeţii care trec la texte narative scriu o proză lirică. „Iubirea e amintirea unui viol“ de Leonard Ancuţa pare o carte de poezie scrisă de un prozator. O poezie cu multă acţiune, narativă şi ideatică, făcută din gînduri („gîndurile-mi sunt îngrămădite unele în altele ca maşinile / într-un accident în lanţ pe autostradă“). Poeziile sale-s la trecutul imediat, chiar şi cele de dragoste. Nu întîmplător cele mai reuşite pasaje din textele lui Leonard Ancuţa sunt descrieri – chiar dacă-s descrierile unor stări („cînd te îndrăgosteşti eşti la fel de fericit ca atunci cînd înveţi să mergi / pe bicicletă şi bucuria e caldă în tine, înţeapă în trup şi-ţi vine să faci / cu ochiul soarelui. e ca şi cum o femeie s-ar tunde zero doar pentru tine“). Poeziile sale, fie declarative, fie narative, din cînd în cînd te lovesc cu idei („viaţa e o reclamă la moarte“), idei-stări („fără moarte n-ar exista nici dragoste pînă la moarte / nici artă“), îndemnuri („aşază-te lîngă mine şi hai să rotim butonul / să ascultăm un post mai bun decît viaţa“), imagini-stări („ce frumoase pot fi femeile care pleacă / cît de frumoase atunci / cînd renunţă / cît de frumoase!“) sau alăturări imposibile, dar puternice („un coş apărut pe obrazul unui mort // dragostea mea îşi caută o nouă gazdă“)… O poezie sinceră şi făţişă, care se pare că nu are în plan să ajungă vreodată în manualele şcolare. Citindu-l pe Leonard Ancuţa te gîndeşti că ai în faţă un poet care chiar scrie cum gîndeşte şi deşi nu exagerează cu cuvinte „din alea“ (care nu lipsesc, însă), zice chestii pe care lumea le evită sau chiar fuge de ele, ceea ce te face să-l crezi un avangardist fetişist sau un existenţialist mizerabilist. Un poet altfel, o poezie ca iubirea din titlul volumului pe care-l ţii în mîini.” (Mihail Vakulovski)

“Leonard Ancuţa trece de la poezie la proză şi de la proză la poezie cu o grabă frenetică, obsedat de ideea de a pune stăpânire şi a exploata acel timp al creaţiei care poate dispărea în orice clipă, de la oricine se adapă din el. Sub atanorul în care-şi prepară deliciile şi otrăvurile poetice, Leonard Ancuţa pompează combustibili cu asiduitate, riscând uneori să supraîncălzească agregatul, dar pînă la urmă poezia cam asta face dintotdeauna: se joacă cu focul. ‘Sunt plin de bucuria unei lumi care moare’ mi se pare una dintre expresiile inspirate prin cheia căreia poate fi descuiată această carte de poezii de dragoste, dezgust, iluminare, descompunere şi moarte, căci: ‘iubirea e un forceps în mîna unui stomatolog / iubirea e un hamster cu sînge de cobră / iubirea e ziua lipsă din calendare / iubirea e ura unui dumnezeu rămas singur / iubirea e amintirea unui viol / iubirea e un somn între două trenuri / iubirea e cînd nu te mai trezeşti niciodată.’ ” (Ioan Es. Pop)

 

Informații adiționale

ISBN:

978-606-92491-6-1

Anul apariţiei:

martie 2011

Număr de pagini:

142

Tip copertă:

broşată

Format:

13×20 cm

Colecţie:

Radical din 4

Leonard Ancuţa

biografie literară

s-a născut în 1974, pe 2 decembrie, în orașul Drăgășani, jud. Vîlcea. După absolvirea liceului teoretic Gib Mihăescu, în 1993, se mută definitiv în București, unde face cunoștință cu viața de stradă și fumul cluburilor de noapte. O experiență pe care o împărtășește de multe ori în scrierile sale. Între timp urmează cursurile mai multor facultăți, pe care nu le finalizează. Din 1998 este admis și urmează Facultatea de Filosofie, la Universitatea din București, pe care o finalizează în 2003, fără examen de licență. Din principiu.

Din 1993 și pînă în 1999 comercializează CD-uri și casete audio, acumulînd o bogată experiență muzicală. Din 1999 lucrează ca redactor economic la Mediafax, Ziarul Financiar, Mirabilis Media, Banii Noștri, Business Standard. În 2007 se muta în domeniul PR & Advertising, ca new business manager la Spotlight Advertising și specialist comunicare la Cefin Romania. Începînd cu anul 2009 organizează în diferite cluburi (Fire Club, El Comandante, Legere, Club A) seri muzicale și concerte live. A organizat de asemenea tîrgul Carte, Muzică, Film, în 2010, la AFI Palace Cotroceni, Tîrgul Auto de Primăvară, tot la AFI. Din 2010 lucrează pe la diverse edituri (Tracus Arte, Herg Benet) și în prezent este director editorial la Karth, un imprint Herg Benet. De asemenea organizează evenimente literare în diverse cluburi, cel mai reprezentativ fiind PoetikA, în Club A.

Scrie din copilărie și cîștigă cîteva concursuri. Debutul absolut are loc la 14 ani, cînd patru povestiri îi sunt lecturate la Radio România Tineret. În București continuă să scrie inspirat de izul și fauna cîrciumilor bucureștene, fără a publica. Din 2005 are o activitate destul de consistentă ca membru al mai multor comunitați literare on-line, pe care le frecventează pentru maturizarea stilistică.

Debutul literar are loc în 2009, cu romanul Control, la Editura Tritonic. Acesta este urmat apoi de un nou roman, !NFERNUL, apărut în 2010, la Editura Tracus Arte. Al treilea volum, Iubirea este amintirea unui viol, marchează debutul în versuri și apare în 2011 la editura Herg Benet. Un al doilea volum de versuri, cîntece pentru Jusa, a apărut în 2012 la editura Charmides. Tot în 2012 Leonard Ancuța publică și join’t, un volum de povestiri neorealiste.

Anul 2013 este extrem de prolific, Leonard Ancuța publicînd nu mai puțin de 3 volume: 69 de poeme de dragoste (extrase din atlasul unei lumi dificile), la editura Herg Benet, Pierderea definitivă a lucidității, un volum de proză experimentală, la editura Tracus Arte și Mega Sutra, poezie, la editura Paralela 45.
În 2014, autorul publică romanul Sunt un curv și are în pregătire volumul de poezie Disecții.